Polityka prywatności OpenMed Ginekologia i Położnictwo
Bezpieczeństwo danych naszych Pacjentów jest dla nas sprawą nadrzędną. W związku z obowiązującymi przepisami prawa ustanowiliśmy politykę określającą zasady dotyczące sposobu gromadzenia, przetwarzania i wykorzystywania danych osobowych przez OrtoGo Centrum Medyczne Sp. z o.o.
Administrator Danych Osobowych
Administratorem Twoich danych osobowych jest OrtoGo Centrum Medyczne Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie 04-384, ul. Wiatraczna 25 lok. U2
Inspektor Ochrony Danych Osobowych
Powołaliśmy Inspektora Ochrony Danych Osobowych, we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem Twoich danych osobowych możesz się z nim skontaktować za pomocą:
- Adresu e-mailowego: [email protected]
- Listownie na adres: Inspektor Ochrony Danych Osobowych, ul. Wiatraczna 25 lok. U2, 04-384 Warszawa
Źródło pozyskiwania Danych Osobowych
Wszystkie dane jakie posiadamy otrzymujemy tylko i wyłącznie od Pacjentów.
Zakres przetwarzania Danych Osobowych
W celu objęcia Pacjenta opieką zdrowotną potrzebujemy następujących danych: imię, nazwisko, numer PESEL, adres zamieszkania, aby móc zweryfikować tożsamość przed udzieleniem świadczenia zdrowotnego, a także numer telefonu (w przypadku odwołania lub zmiany terminu wizyty). Zgodnie z przepisami tworzymy dokumentację medyczną każdego Pacjenta, znajdują się tam wszystkie informacje dotyczące procesu leczenia. Jeśli wyraziłeś zgodę na przetwarzanie danych do celów marketingowych oraz przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (informacje: o medycznej działalności, aktualnych promocjach, darmowych wizytach/badaniach lub zniżkach) - informacje będą przesyłane na podany adres e-mail, wiadomością sms lub telefonicznie.
Cel przetwarzania Danych Osobowych
- Ustalenie tożsamości Pacjenta w celu umówienia wizyty lekarskiej, w szczególności poprzez umawianie wizyt telefonicznie, jak również osobiście w naszych placówkach w Warszawie.
- Zgodnie z Ustawą o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta jesteśmy zobowiązani jako podmiot medyczny do prowadzenia dokumentacji medycznej.
- Realizujemy Prawa Pacjenta poprzez zbieranie i archiwizowanie oświadczeń, w których Pacjent upoważnia inne osoby do uzyskiwania informacji o swoim stanie zdrowia oraz udzielonych świadczeniach zdrowotnych.
- Używamy numeru telefonu Pacjenta w celu potwierdzenia, zmiany lub odwołania terminu wizyty, poinformowaniu o przygotowaniu do badania lub odbioru wyników badań.
- Dane osobowe mogą być udostępnione innym uprawnionym podmiotom, na podstawie przepisów prawa, a także podmiotom, z którymi administrator zawarł umowę powierzenia przetwarzania danych w związku z realizacją usług na rzecz administratora (np. kancelarią prawną, laboratorium, dostawcą oprogramowania, biurem rachunkowym).
- Zapewnienie bezpieczeństwa osób i mienia (prowadzony monitoring wizyjny w Centrum Medycznym przy ul. Wschowskiej 8 w Warszawie).
- Obsługiwanie ewentualnych reklamacji.
Przekazywanie Danych Osobowych do Państw trzecich lub organizacji międzynarodowych
Administrator nie zamierza przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
Okres przetwarzania Danych Osobowych
Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z przepisów prawa, tj. z ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, art. 29: przez okres 20 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu, z wyjątkiem:
- dokumentacji medycznej w przypadku zgonu pacjenta na skutek uszkodzenia ciała lub zatrucia, która jest przechowywana przez okres 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpił zgon;
- zdjęć rentgenowskich przechowywanych poza dokumentacją medyczną pacjenta, które są przechowywane przez okres 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wykonano zdjęcie;
- skierowań na badania lub zleceń lekarza, które są przechowywane przez okres 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym udzielono świadczenia będącego przedmiotem skierowania lub zlecenia; Dokumentacji medycznej dotyczącej dzieci do ukończenia 2 roku życia, która jest przechowywana przez okres 22 lat. Po upływie okresów wymienionych w ust. 1 podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych niszczy dokumentację medyczną w sposób uniemożliwiający identyfikację pacjenta, którego dotyczyła.
Ponadto jeżeli wyraziłeś zgodę na przetwarzanie danych w celach marketingowych, przetwarzamy Twoje dane od chwili wyrażenia zgody do czasu jej cofnięcia.
Podanie Danych Osobowych
Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Pacjent jest zobowiązany do podania danych osobowych, konsekwencją ich nie podania będzie odmowa udzielenia świadczeń z zakresu opieki zdrowotnej.
Prawa w zakresie ochrony Danych Osobowych
Pacjentowi przysługują następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:
- prawo dostępu do swoich danych osobowych - ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
- prawo wycofania zgody do celów marketingowych oraz przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną,
- prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.